"Europa in scoala"

Albume
Resurse

O calatorie in Europa

Sunt un porumbel calator si imi petrec cel mai mult timp calatorin prin tara mea, Romania, tara in care am vazut lumina zilei prima data.
Intr-o zi, m-am hotarat sa merg intr-o excursie in Europa cu prietena mea privighetoarea. Am plecat dis-de-dimineata direct spre Franta, urmand apoi sa mergem in Elvetia.
Imediat ce am patruns pe teritoriul Frantei ne-au intampinat peisaje minunate.Franta este una dintre cele mai intinse tari din Europa. Ne-au intampinat varfurile muntoase vesnic inzapezite, campiile intinse, paduri dese si livezi de pomi fructiferi.
De la departare am zarit Parisul si aceasta a fost posibil datorita turnului Eiffel, faimosului simbol parizian, onstruit in 1889, fiind la acea vreme cel mai inalt turn din lume.
-Doamna privighetoare cred ca ar trebui sa poposim, sa ne odihnim putin si apoi sa vedem mai bine Parisul.
-Cum zici tu, domnule porumbel!
-Atunci, sa mergem. Urmeaza-ma!
Ne-am asezat pe malul Senei si dupa o scurta odihna ne-am indreptat spre palatul Versailles. Ce constructie minunata! Iar gradinile cu flori multicolore si fantanile arteziene sunt incantatoare. Am intrat in Galeria Oglinzilor, unde lumina soarelui se reflecta in oglinzi si creaza o atmosfera de basm. In celelante sali nu am avut acces din cauza multimii de oameni.
Ne-am luat "Ramas bun"de la Franta si ne-am indreptat spre Elvetia. In aceasta tare ne-a placut curatenia. Primul loc pe care l-am vazut a fost Geneva. Locuri interesante cum ar fi: Catredala Sfantului Petru, Zidul Reformei, statuia lui Jean Jacques Rousseau sau Palatul Mondialist sunt incarcate de istorie. In sudul Elvetiei, in apropierea granitei cu Italia se afla unul dintre cele mai pitoresti virfuri din muntii Alpi-Matterhorn. In plimbarea noastra prin Elvetia am observat ca peste jumatate din teritoriu apartinand domeniului montan, cu cea mai mare atitudine medie de pe continent, cu cele peste 1000 de lacuri naturale de pe crestele Alpilor, cu zapezile si ghetarii sai, Elvetia celor 26 de cantoane este in prezent tara cu cel mai important flux turistic dedicat sporturilor de iarna si turismului hibernal din Europa.
Spre final am vizitat un oras important al Elvetiei numit Zurich. Acesta este un oras vechi cu foarte multe locuri de vizitat cum ar fi:Muzeul Kunsthaus sau turnul bisericii Sfantul Petru.
Dupa atatea locuri minunate vazute, drumul inapoi spre casa ne-a parut usor. Cateva zile de odihna ne-au fost folositoare iar apoi am povastit cu bucurie calatoria noastra tuturor prietenilor.