Raport de activitate

Nume si Prenume : Avram Floriela
Institutia: Scooala cu clasele I- VIII Eforie-Nord, jud. Constanta
Tara de desfasurare a stagiului: Marea Britanie
Institutia in care se efectueaza stagiul : Hilderstone College
Numarul contractului : C-4429/30.05.2003
P-4429/30.05.2003

Activitatea de formare la care am participat s-a desfasurat pe o perioada de doua saptamani si a cuprins doua sectiuni : a) Language+Creative Teaching
b) Language+ Britain Today

Cursul s-a desfasurat in perioada 10.08.-23.08.2003 la Hilderstone College din localitatea Broadstairs in comitetul Kent, in sud-estul Marii Britanii.
Activitaea de formare s-a desfasurat cu ajutorul lectiilor interactive, prezentare de materiale video, prin folosirea cabinetelor media si a PC-urilor. Hilderstone College este o institutie cu un caracter international. Este o institutie in care pot participa la stagii de pregatire de la o sapatamana la sase luni, elevi, incepand cu varsta de 17 ani si profesori de engleza si de alte specialitati care vor sa-si imbunatateasca cunostintele de limba engleza sau cele legate de viata sociala, politica si economica a Marii Britanii . Este, deasemenea centrul de studii pentru adulti. Orice persoana din Broadstairs poate urma cursul de limbi straine, stiinte, etc.
Pentru participarea la acest curs de formare in afara aplicatiei pentru Agentia Nationala Socrates, am pregatit mapele pentru disciplinele optionalele propuse pentru anul scoalar 2003-2004 referitoare la Comunicarea in limba engeza (clasele I-IV) si Momente din istoria Angliei (clasele VI-VII). Am pregatit si am prezentat colegilor si profesorilor mape cu materiale referitoare la istoria, geografia si cultura Romaniei. Materialele au fost primite in real interes.
Alaturi de toti ceilalti colegi ai mei am participat in mod afectiv la activitatile desfasurate in timpul cursului, am raspuns cerintelor impuse de profesori, am indeplinit toate sarcinile care mi-au fost incredintate si am incercat sa-mi insusesc toate noutatile legate de procesul instructive-educativ impuse de noile metode de predare care includ mijloace moderne de transmitere a informatiilor.
Activitatea de formare desfasurata la Hilderston College raspunde celor mai noi cerinte in vederea desfasurarii unui invatamant modern, raspunzand nevoilor de dezvoltare profesionala prin cursurile de specialitate, materiale si conditiile puse la dispozitie.Cursurile pentru dezvoltarea vocabularului, imbunatatirea pronuntiei, modelele de lectii, jocurile, poeziile, cantecele folosite pentru a face lectiile cat mai atractive, informatiile privitoare la sistemul educational britanic reprezinta achizitii profesionale de calitate. Excursiile organizate in cadrul stagiului pe litoralul estic al comitatului Kent (Brighton, Dover, Margate si Ramsgate, la Londra(cu vizitarea principatelor obiective turistice si British Museum) la Canterburry(cu vizitarea catedralei) si la Hiver Castel, casa parinteasca a Annei Boleyn, cea dea doua sotie a regelui Henric al VIII-lea si mama reginei Elizabeth I a Angliei, au insemnat adevarate lectii de istorie si geografie.
Partea a doua a cursului -Creative Teaching+Britain Today a impletit folosirea cunostiintelor de limba engleza cu informatii privind viata politica, economica si sociala a Marii Britanii. Au fost discutate probleme legate la nivelul scazut al rezultatelor obtinute de elevii britanici la examenul de obtinere al nivelului A(varianta britanica a examenului de capacitate), gradul ridicat al violentei in randul tineretului englez, consumul ridicat de alcool si de droguri in randul tinerilor din Marea Britanie, modul de functionare al sistemului juridic britanic si ingrijorarea populatiei vis-a-vis de trecere de la moneda nationala (lira sterlina) la moneda unica europeana(euro) si impactul pe care il poate il poate avea aceasta schimbare asupra veniturilor in viitor.
S-a organizat de asemenea un targ de carte de catre Oxford University Press unde au fost puse la dispozitia cursantilor o mare varietate de titluri de specialitate.
Obiectivele stabilite initial: imbunatirea eficientei si capacitatilor in predarea limbii engleze, devoltare unor idei practice in ceea ce priveste activitatile de comunicare, integrarea PC-ului in procesul de predare si testare, imbunatatirea pronuntiei si intonatiei au fost in mare masura atinse precum si acumularea cunostintei referitoare la cultura si civilizatia britanica.
Participarea la acest curs alaturi de colegii din intreaga Europa si Japonia, stabilirea unor relatii de parteneriat si prietenie, va conduce la integrarea scolii noastre in randul scolilor europene, la stabilirea unor relatii intre elevii si profesorii scolilor noastre. De asemenea participarea la acest curs creeaza o unitate a metodelor de predare si testare a cunostintelor de limba engleza la nivel european si deschide drumul elevilor nostri catre sistemul de invatamant european.
Prin folosirea materialelor primite in timpul desfasurarii cursului si prin realizarea unor materiale noi avand la baza informatiile acumulate, metodele de predare si testare pot fi diversificate si vor face orele de limba engleza mult mai atractive pentru elevi. De asemenea prin programul de diseminare a cunostintelor si a materialelor dobandite sau realizate in randul colegilor din scoala si din zona se va realiza o imbunatatire a procesului instructiv-educativ in cadrul orelor de limbi straine. Folosirea CD- urilor si a PC- ului in cadrul orelor de limbi straine va insemna un pas inainte in implementarea metodelor moderne de studiu. Realizarea de catre elevii a unor mape de studiu si chiar de materiale pe teme studiate la ore va aduce ceva nou in desfasurarea orelor de limbi straine.
Sper sa pot convinge cat mai multi colegi de importanta unor astfel de stagii de formare si ii voi ajuta si incuraja sa participe la obtinerea de burse Comenius2.2.

Data: 10. 09. 2003
Prof. Limba engleza Avram Floriela
Scoala Eforie Nord