Nume si Prenume : Avram Floriela
Institutia: Scooala cu clasele I- VIII Eforie-Nord, jud. Constanta
Tara de desfasurare a stagiului: Marea Britanie
Institutia in care se efectueaza stagiul : Hilderstone College
Numarul contractului : C-4429/30.05.2003
P-4429/30.05.2003
Activitatea de formare la care am participat s-a desfasurat pe o perioada
de doua saptamani si a cuprins doua sectiuni : a) Language+Creative Teaching
b) Language+ Britain Today
Cursul s-a desfasurat in perioada 10.08.-23.08.2003 la Hilderstone College
din localitatea Broadstairs in comitetul Kent, in sud-estul Marii Britanii.
Activitaea de formare s-a desfasurat cu ajutorul lectiilor interactive,
prezentare de materiale video, prin folosirea cabinetelor media si a PC-urilor.
Hilderstone College este o institutie cu un caracter international. Este
o institutie in care pot participa la stagii de pregatire de la o sapatamana
la sase luni, elevi, incepand cu varsta de 17 ani si profesori de engleza
si de alte specialitati care vor sa-si imbunatateasca cunostintele de
limba engleza sau cele legate de viata sociala, politica si economica
a Marii Britanii . Este, deasemenea centrul de studii pentru adulti. Orice
persoana din Broadstairs poate urma cursul de limbi straine, stiinte,
etc.
Pentru participarea la acest curs de formare in afara aplicatiei pentru
Agentia Nationala Socrates, am pregatit mapele pentru disciplinele optionalele
propuse pentru anul scoalar 2003-2004 referitoare la Comunicarea in limba
engeza (clasele I-IV) si Momente din istoria Angliei (clasele VI-VII).
Am pregatit si am prezentat colegilor si profesorilor mape cu materiale
referitoare la istoria, geografia si cultura Romaniei. Materialele au
fost primite in real interes.
Alaturi de toti ceilalti colegi ai mei am participat in mod afectiv la
activitatile desfasurate in timpul cursului, am raspuns cerintelor impuse
de profesori, am indeplinit toate sarcinile care mi-au fost incredintate
si am incercat sa-mi insusesc toate noutatile legate de procesul instructive-educativ
impuse de noile metode de predare care includ mijloace moderne de transmitere
a informatiilor.
Activitatea de formare desfasurata la Hilderston College raspunde celor
mai noi cerinte in vederea desfasurarii unui invatamant modern, raspunzand
nevoilor de dezvoltare profesionala prin cursurile de specialitate, materiale
si conditiile puse la dispozitie.Cursurile pentru dezvoltarea vocabularului,
imbunatatirea pronuntiei, modelele de lectii, jocurile, poeziile, cantecele
folosite pentru a face lectiile cat mai atractive, informatiile privitoare
la sistemul educational britanic reprezinta achizitii profesionale de
calitate. Excursiile organizate in cadrul stagiului pe litoralul estic
al comitatului Kent (Brighton, Dover, Margate si Ramsgate, la Londra(cu
vizitarea principatelor obiective turistice si British Museum) la Canterburry(cu
vizitarea catedralei) si la Hiver Castel, casa parinteasca a Annei Boleyn,
cea dea doua sotie a regelui Henric al VIII-lea si mama reginei Elizabeth
I a Angliei, au insemnat adevarate lectii de istorie si geografie.
Partea a doua a cursului -Creative Teaching+Britain Today a impletit folosirea
cunostiintelor de limba engleza cu informatii privind viata politica,
economica si sociala a Marii Britanii. Au fost discutate probleme legate
la nivelul scazut al rezultatelor obtinute de elevii britanici la examenul
de obtinere al nivelului A(varianta britanica a examenului de capacitate),
gradul ridicat al violentei in randul tineretului englez, consumul ridicat
de alcool si de droguri in randul tinerilor din Marea Britanie, modul
de functionare al sistemului juridic britanic si ingrijorarea populatiei
vis-a-vis de trecere de la moneda nationala (lira sterlina) la moneda
unica europeana(euro) si impactul pe care il poate il poate avea aceasta
schimbare asupra veniturilor in viitor.
S-a organizat de asemenea un targ de carte de catre Oxford University
Press unde au fost puse la dispozitia cursantilor o mare varietate de
titluri de specialitate.
Obiectivele stabilite initial: imbunatirea eficientei si capacitatilor
in predarea limbii engleze, devoltare unor idei practice in ceea ce priveste
activitatile de comunicare, integrarea PC-ului in procesul de predare
si testare, imbunatatirea pronuntiei si intonatiei au fost in mare masura
atinse precum si acumularea cunostintei referitoare la cultura si civilizatia
britanica.
Participarea la acest curs alaturi de colegii din intreaga Europa si Japonia,
stabilirea unor relatii de parteneriat si prietenie, va conduce la integrarea
scolii noastre in randul scolilor europene, la stabilirea unor relatii
intre elevii si profesorii scolilor noastre. De asemenea participarea
la acest curs creeaza o unitate a metodelor de predare si testare a cunostintelor
de limba engleza la nivel european si deschide drumul elevilor nostri
catre sistemul de invatamant european.
Prin folosirea materialelor primite in timpul desfasurarii cursului si
prin realizarea unor materiale noi avand la baza informatiile acumulate,
metodele de predare si testare pot fi diversificate si vor face orele
de limba engleza mult mai atractive pentru elevi. De asemenea prin programul
de diseminare a cunostintelor si a materialelor dobandite sau realizate
in randul colegilor din scoala si din zona se va realiza o imbunatatire
a procesului instructiv-educativ in cadrul orelor de limbi straine. Folosirea
CD- urilor si a PC- ului in cadrul orelor de limbi straine va insemna
un pas inainte in implementarea metodelor moderne de studiu. Realizarea
de catre elevii a unor mape de studiu si chiar de materiale pe teme studiate
la ore va aduce ceva nou in desfasurarea orelor de limbi straine.
Sper sa pot convinge cat mai multi colegi de importanta unor astfel de
stagii de formare si ii voi ajuta si incuraja sa participe la obtinerea
de burse Comenius2.2.
Data: 10. 09. 2003
Prof. Limba engleza Avram Floriela
Scoala Eforie Nord