PRIMAVARA IN EUROPA  

Colegiul Pedagogic "Constantin Bratescu", Constanta

1. Cadru general al proiectului: Proiectul este realizat de Colegiul National Pedagogic Constantin Bratescu din Constanta. Infiintat in 1893, Colegiul este un complex scolar, care functioneaza cu invatamant preprimar, primar, gimnazial, liceal si postliceal cuprinzand peste 1 200 de elevi si 100 de cadre didactice. La nivelul liceului exista filiera teoretica ( filologie, socio – uman, matematica – fizica) si filiera vocationala cu profil filologic si teologic. Colegiul este unitate reprezentativa a
invatramantului constantean.
Componenta etnica a Colegiului este diversa, alaturi de romani, fiind un numar important de tatari, greci, evrei, din 1990, elevi din R. Moldova, Albania, Ucraina, Macedonia, iar din 2001, elevi din Statele Unite.

2. Strategia generala a proiectului
Proiectul urmareste realizarea unor activitati comune ale elevilor si profesorilor apartinand diferitelor tari europene, vizand valorificarea culturilor acestora, prin parteneriate interne si externe, armonizarea valorilor culturale in cadrul unui model european unic

3. Misiunea proiectului
Activarea celor implicati in proiect in sporirea increderii in realizarea unei Europe unite, spre o cultura a dialogului prin coordonarea diferentelor, pentru o societate civila, deschisa, bazata pe egalitatea sanselor.

4. Obiective
· Sa promoveze un mediu educational specific de afirmare a valorilor europene
· Sa implice intr-o mai mare pondere agentii externi in solutionarea nevoilor educationale
· Sa conduca prin desfasurarea sa la depistarea /atragerea unor noi surse de finantare in vederea unor viitoare colaborari cu scoli din tarile europene
· Sa incurajeze dezvoltarea profesionala a cadrelor didactice in vederea implicarii acestora in programul pentru promovarea valorilor europene

5. Categorii tinta: - elevii si profesorii Colegiului implicati in proiect
- elevii din cadrul liceelor cu care Colegiul a incheiat parteneriate educationale (Anglia, Suedia, Grecia, Italia, Belgia, Franta)
- parinti
- comunitatea

6 . Tipuri de activitati propuse pentru ziua de 21 martie: seminarii interactive, dezbateri, work – shop- uri, comunicare on line, masa rotunda, expozitii cu produsele elevilor, concursuri pe sectiuni, spectacol

7. Parteneri – I.S.J., C.C.D., D.P.P.P.D, Consiliul Judetean Constanta, comunitatile minoritare ( turco-tatara, elena, lipoveana), fundatia Constantin Bratescu, O.N.G,-uri).

8. Integrarea cu alte proiecte desfasurate de Colegiul nostru:
· Wirral Human Resources for Romania
· Promovarea valorilor universale prin curriculum si activitati
extracurriculare ( Programul Socrates - Comenius Actiunea 1 – Grecia – Gimnaziul Thinalion, Creta)
· Democratie prin separare sau integrare ( Programul Socrates Comenius Actiunea 1 – Suedia – Haraldsbo Gymnaziet, Falun/ Anglia – Weatherhead School)
· Proiecte I EARN

9. Cofinantare
- comunitatea turco-tatara, elena
- Fundatia Constantin Bratescu
- O.N. G –uri
- Firme (GMB)

10. Rezultate vizate
· Imbunatatirea / dezvoltarea relatiilor cu liceele din tarile europene cu care Colegiul nostru a incheiat deja parteneriate educationale
· Eficientizarea procesului educational
· Atragerea unor noi surse de finantare
· Imbunatatirea abilitatilor de comunicare-relationare
· Cresterea tolerantei interetnice si interconfesionale

11. Forme de monitorizare – realizarea unui ghid de monitorizare a proiectului

12. Evaluarea – instrumente - cantitative – interviuri structurate, chestionare, rapoarte, rezultate pre si post activitate
- calitative – interviuri peresonale, chestionare cu intrebari deschise, observatii, evidente

PLAN DE IMPLEMENTARE A PROIECTULUI - PRIMAVARA IN EUROPA

21 MARTIE 2003

NR CRT ACTIUNEA NR. PARTICIPANTI LOCATIA
1 Redefinirea statutului tarilor europene in contextul societatii actuale - seminar interactiv; Modelul European – intre realitate si idealitate-
work - shop ;12 profesori din cadrul Colegiului si partenerii implicati;
Amfiteatrul I. Ghibanescu din CNPCB
2 Increderea interpersonala in contextul democratizarii si sconsolidarii
unei societati civile,deschise- schimb de experienta cu elevii liceelor cu
care Colegiul are incheiate parteneriate educationale – Anglia, Suedia,
Franta, Italia, Grecia – prin intermediul internetului; Elevii/ profesorii
din Colegiu si din institutiile mentionate ;Cabinetul de informatica din
CNPCB
3 Scoala si comunitate pentru imbunatatirea relatiilor - dezbatere
tematica; Cadre didactice din Colegiu, reprezentantii comunitatii si ai
parintilor Amfiteatrul Gh Petrescu din CNPCB
4 <Democratie prin separare sau integrare?>- expozitii cu produsele
elevilor- spectacol-;concurs pe sectiuni ( eseu, grafica, film); Elevi din
cadrul Colegiului si ai liceului din Belgia cu care scoala deruleaza in
aceastra perioada un proiect lingvistic; Galeria de arta
5 <Toleranta si comunicare – valori ale democratiei>- masa rotunda-; work -
shop ;Cadre didactice implicate in proiect, reprezentanti ai comunitatii si
ai autoritatilor locale, reprezentanti ai parintilor Cabinetul de
psiho-pedagogie

Profesor Anamaria Ciobotaru Limba si literatura romana

 

 

 

Home | Prezentarea proiectului | Contact | Scoli participante |Ce stim despre Europa? | Oaspeti
Resurse | Actiuni | Realizari | Ecouri | Poze | Tineri reporteri |
Pagina realizata de Info Efnord. Ultimul update 5 mai-2003
Intrebari sau sugestii legate de site la florina@lefo.ro

Site-ul european Spring Day