1. Cadru general al proiectului: Proiectul este realizat de Colegiul
National Pedagogic Constantin Bratescu din Constanta. Infiintat in 1893,
Colegiul este un complex scolar, care functioneaza cu invatamant preprimar,
primar, gimnazial, liceal si postliceal cuprinzand peste 1 200 de elevi
si 100 de cadre didactice. La nivelul liceului exista filiera teoretica
( filologie, socio uman, matematica fizica) si filiera vocationala
cu profil filologic si teologic. Colegiul este unitate reprezentativa
a
invatramantului constantean.
Componenta etnica a Colegiului este diversa, alaturi de romani, fiind
un numar important de tatari, greci, evrei, din 1990, elevi din R. Moldova,
Albania, Ucraina, Macedonia, iar din 2001, elevi din Statele Unite.
2. Strategia generala a proiectului
Proiectul urmareste realizarea unor activitati comune ale elevilor si
profesorilor apartinand diferitelor tari europene, vizand valorificarea
culturilor acestora, prin parteneriate interne si externe, armonizarea
valorilor culturale in cadrul unui model european unic
3. Misiunea proiectului
Activarea celor implicati in proiect in sporirea increderii in realizarea
unei Europe unite, spre o cultura a dialogului prin coordonarea diferentelor,
pentru o societate civila, deschisa, bazata pe egalitatea sanselor.
4. Obiective
· Sa promoveze un mediu educational specific de afirmare a valorilor
europene
· Sa implice intr-o mai mare pondere agentii externi in solutionarea
nevoilor educationale
· Sa conduca prin desfasurarea sa la depistarea /atragerea unor
noi surse de finantare in vederea unor viitoare colaborari cu scoli din
tarile europene
· Sa incurajeze dezvoltarea profesionala a cadrelor didactice in
vederea implicarii acestora in programul pentru promovarea valorilor europene
5. Categorii tinta: - elevii si profesorii Colegiului implicati in proiect
- elevii din cadrul liceelor cu care Colegiul a incheiat parteneriate
educationale (Anglia, Suedia, Grecia, Italia, Belgia, Franta)
- parinti
- comunitatea
6 . Tipuri de activitati propuse pentru ziua de 21 martie: seminarii
interactive, dezbateri, work shop- uri, comunicare on line, masa
rotunda, expozitii cu produsele elevilor, concursuri pe sectiuni, spectacol
8. Integrarea cu alte proiecte desfasurate de Colegiul nostru:
· Wirral Human Resources for Romania
· Promovarea valorilor universale prin curriculum si activitati
extracurriculare ( Programul Socrates - Comenius Actiunea 1 Grecia
Gimnaziul Thinalion, Creta)
· Democratie prin separare sau integrare ( Programul Socrates Comenius
Actiunea 1 Suedia Haraldsbo Gymnaziet, Falun/ Anglia
Weatherhead School)
· Proiecte I EARN
9. Cofinantare
- comunitatea turco-tatara, elena
- Fundatia Constantin Bratescu
- O.N. G uri
- Firme (GMB)
10. Rezultate vizate
· Imbunatatirea / dezvoltarea relatiilor cu liceele din tarile
europene cu care Colegiul nostru a incheiat deja parteneriate educationale
· Eficientizarea procesului educational
· Atragerea unor noi surse de finantare
· Imbunatatirea abilitatilor de comunicare-relationare
· Cresterea tolerantei interetnice si interconfesionale
11. Forme de monitorizare realizarea unui ghid de monitorizare
a proiectului
12. Evaluarea instrumente - cantitative interviuri structurate,
chestionare, rapoarte, rezultate pre si post activitate
- calitative interviuri peresonale, chestionare cu intrebari deschise,
observatii, evidente
PLAN DE IMPLEMENTARE A PROIECTULUI - PRIMAVARA IN EUROPA
21 MARTIE 2003
NR CRT ACTIUNEA NR. PARTICIPANTI LOCATIA
1 Redefinirea statutului tarilor europene in contextul societatii actuale
- seminar interactiv; Modelul European intre realitate si idealitate-
work - shop ;12 profesori din cadrul Colegiului si partenerii implicati;
Amfiteatrul I. Ghibanescu din CNPCB
2 Increderea interpersonala in contextul democratizarii si sconsolidarii
unei societati civile,deschise- schimb de experienta cu elevii liceelor
cu
care Colegiul are incheiate parteneriate educationale Anglia, Suedia,
Franta, Italia, Grecia prin intermediul internetului; Elevii/ profesorii
din Colegiu si din institutiile mentionate ;Cabinetul de informatica din
CNPCB
3 Scoala si comunitate pentru imbunatatirea relatiilor - dezbatere
tematica; Cadre didactice din Colegiu, reprezentantii comunitatii si ai
parintilor Amfiteatrul Gh Petrescu din CNPCB
4 <Democratie prin separare sau integrare?>- expozitii cu produsele
elevilor- spectacol-;concurs pe sectiuni ( eseu, grafica, film); Elevi
din
cadrul Colegiului si ai liceului din Belgia cu care scoala deruleaza in
aceastra perioada un proiect lingvistic; Galeria de arta
5 <Toleranta si comunicare valori ale democratiei>- masa
rotunda-; work -
shop ;Cadre didactice implicate in proiect, reprezentanti ai comunitatii
si
ai autoritatilor locale, reprezentanti ai parintilor Cabinetul de
psiho-pedagogie
Profesor Anamaria Ciobotaru Limba si literatura romana